De stichting Sport en Promotie evenementen Udenhout (S.P.U.)

De stichting Sport en Promotie evenementen Udenhout is op 14 mei 1981 opgericht.  De Landelijke Rijvereniging St. Lambertus, de Ponyclub St. Lambertus en de Vereniging Men- en Recreatieruiters Udenhout hebben gezamenlijk. de S.P.U. opgericht.

In 1982 is de manege aan het Sportpark Zeshoeven geopend. De manege had een rijbak met de afmeting van 25 x 45 m2. In 1986 is er een stuk aangebouwd en werd de rijbak afmeting 25 x 80 m2.

In 2006 heeft de S.P.U.  diverse gesprekken gevoerd met gemeente Tilburg, wat in 2012  leidde tot het plan om het Sportpark Zeshoeven, waar de manege staat, te gaan herinrichten.

In 2016 zijn de eerste werkzaamheden gestart voor de bouw van een (nieuwe) accommodatie, waarin zowel de RSV St. Lambertus Udenhout alsmede de Petanque vereniging V.O.P.  heden zijn gehuisvest. De S.P.U.  is de eigenaar van de accommodatie en stelt de accommodatie beschikbaar voor onze vereniging en de Petanque vereniging V.O.P. (jeu de boules).

Samenstelling S.P.U. per 1 januari 2021; Ronald van Dijk (voorzitter), Naomi Loois (vice-voorzitter, penningmeester en secretaris), Peter van Baar (algemeen bestuurslid) en Hans Verhagen (algemeen bestuurslid).