Clublessen

Interesse in clublessen? Bij ons op de vereniging krijgen alle ruiters, pony- en paardenleden, de kans om door middel van clublessen hun rijvaardigheid te verruimen.

De clublessen vinden plaats op maandagavond tussen 19.00 uur en 21.00 uur en donderdag tussen 18.30 uur en 20.30 uur.

Als vereniging bieden wij instructrices die spring- als dressuurlessen geven. Het is mogelijk om je in te schrijven voor zowel spring- als dressuurlessen of meerdere spring- en/of dressuurlessen. Elke (vaste) lesgroep bestaat uit 4 tot maximaal 5 ruiters. Bij de indeling van de groep wordt gekeken naar leeftijd  van de ruiter, grote van de pony en het niveau van beide. (De kwaliteit van de clublessen bij onze vereniging wordt gewaarborgd door de commissie jeugdbeleidsplan.)

In de pony-clublessen wordt dressuur afgewisseld met springen en spelletjes doen. Plezier hebben met je pony en via spelenderwijs vertrouwen krijgen en leren rijden is hierbij de lijndraad.  Bij de jongste kinderen doen we daarom vaak een spelletje na 40 minuten intensief les te hebben gehad. Dit kan tikkertje, schipper mag ik overvaren of bijvoorbeeld paardenvoetbal zijn.

RSV St. Lambertus heeft de volgende Instructrices:
* Maayke van den Brand
* Olinda Ansems
* Kirsten van Kralingen
* Marina Smits

Heb je een pony of paard en wil je graag eens komen proeven van onze lessen? Dat kan! Bij ons kun je een maand op proefles. Je kunt daarvoor contact opnemen met Kirsten van Kralingen via lessen@rsv-st-lambertus.nl, of kom eens langs op de club. Op maandag tussen 19.00 uur en 21.00 uur of op donderdag tussen 18.30 uur en 20.30 uur is er altijd iemand aanwezig die jouw vragen kan beantwoorden.

Geen interesse in clublessen? Geen probleem, het is tevens mogelijk om een eigen instructeur mee te nemen wanneer je gaat rijden in onze rijhal. Deze dient wel gediplomeerd te zijn i.v.m. het veiligheidscertificaat waarover de rijhal beschikt.

Overzicht clublessen en bak-indeling

Donderdag 19.30 u – 20.30 u Bak 2 Centered Riding Olinda
Donderdag 19.30 u – 20.30 u Bak 3 Vrij rijden
Donderdag 19.30 u – 20.30 u Bak 4 vrij rijden

*Tijdens lessen met jonge ruiters, kunnen ouders in deze clubles gevraagd worden mee te lopen met kind indien dit nodig is voor de veiligheid. Deze clubles wordt zoveel mogelijk een gesloten ring gegeven i.v.m. met beginnende ruiters en/of jonge pony’s.