Springen

Tijdens het winterseizoen organiseert RSV St. Lambertus in samenwerking met de S.P.U. diverse springwedstrijden.

Oefenspringen
Oefenspringen is ideaal voor wedstrijdruiters die eens een keer een klasse hoger willen proberen of met een jong paard ervaring op willen doen maar ook voor bijvoorbeeld recreatieruiters die eens een keer een sprongetje willen maken.

Een keer per maand wordt op vrijdagavond vanaf 19.00 uur oefenspringen georganiseerd. Er wordt begonnen met de klasse 30/40cm.  Vooraf aan iedere hoogte is er de gelegenheid om het parcours te verkennen. Het oefenspringen is toegankelijk voor zowel pony’s als paarden, met KNHS startpas en zonder KNHS startpas.

Iedere combinatie springt net als bij een officiële KNHS-wedstrijd het springparcours. Mocht je uitgebeld worden dan krijg je 1 minuut de tijd om het parcours af te maken. Je kunt het op deze manier echt als oefening gebruiken! Heb je foutloos gereden en er zijn meerdere combinatie’s foutloos, dan volgt een barrage met aansluitend de prijsuitreiking.

Het is mogelijk om in meerdere klasses in te schrijven met hetzelfde pony/paard. Je mag hierbij zelf bepalen welke hoogte je springt. Je hoeft dus niet de officiële hoogte die je op KNHS wedstrijden springt op te geven. De wedstrijden gaan buiten de KNHS om, er worden dus geen winst- of verliespunten geregistreerd.  Er worden geen stijlpunten gegeven.

Hoogte parcours:
* 30 – 40 cm
* 50 – 60 cm
* 70 – 80 cm
* 90 – 100 cm
* 110 cm
* Hoger in overleg

De winnaar van elke rubriek krijgt een waardebon om een volgende keer gratis deel te nemen aan het oefenspringen! Voor ad. € 7,00-  (één rit) en ad. €10, 00 (twee ritten) kan je deelnemen aan het parcours. Inschrijven is mogelijk op de avond zelf in de kantine.

KNHS Springen
Als vereniging organiseren wij in het winterseizoen diverse KNHS springwedstrijden in de klasse B t/m ZZ (zie wedstrijden).

De wedstrijden worden verreden in onze grote rijhal. Bij het springen ligt er een wedstrijdring en los rijdgedeelte van beide ca. 1.800m2.

Wij zijn momenteel als vereniging bezig het niveau van de springwedstrijden naar een hoger level te tillen. Er wordt drukt gewerkt aan vernieuwing van het springmateriaal en aankleding van het parcours. Mogelijk volgen er volgend jaar meerdere KNHS wedstrijden met hierbij extra prijzen.