Clublessen

Interesse in clublessen? Bij ons op de vereniging krijgen alle ruiters, pony- en paardenleden, de kans om door middel van clublessen hun rijvaardigheid te verruimen.

De clublessen vinden plaats op maandagavond tussen 18.30 uur en 20.30 uur, donderdag tussen 18.30 uur en 20.30 uur en op de vrijdag tussen 17.00 uur en 18.00 uur.

Als vereniging bieden wij via clubcommandanten spring- als dressuurlessen aan. Het is mogelijk om je in te schrijven voor zowel spring- als dressuurlessen of meerdere spring- en/of dressuurlessen. Elke (vaste) lesgroep bestaat uit 4 tot maximaal 5 ruiters. Bij de indeling van de groep wordt gekeken naar leeftijd  van de ruiter, grote van de pony en het niveau van beide. (De kwaliteit van de clublessen bij onze vereniging wordt gewaarborgd door de commissie jeugdbeleidsplan.)

In de pony-clublessen wordt dressuur afgewisseld met springen en spelletjes doen. Plezier hebben met je pony en via spelenderwijs vertrouwen krijgen en leren rijden is hierbij de lijndraad.  Bij de jongste kinderen doen we daarom vaak een spelletje na 40 minuten intensief les te hebben gehad. Dit kan tikkertje, schipper mag ik overvaren of bijvoorbeeld paardenvoetbal zijn.

De basiskosten voor de lessen bedragen zowel voor de pony’s als paarden clublessen ad. €105, –  voor één les per week per jaar. Indien de voorkeur uitgaat naar een hogere opgeleiden instructeur die per uur meer vraagt dat de club middels het lesgeld vergoed, dan je als lid zelf het verschil bij te betalen.

RSV St. Lambertus heeft de volgende clubcommandanten:
* Sjaak van Beurden
* Liesbeth Dirven
* Lilian Merkx
* Annelies N.
* Rachel Rokven
* Virginia von Kriegenbergh

Heb je een pony of paard en wil je graag eens komen proeven van onze lessen? Dat kan! Bij ons kun je een maand op proefles. Je kunt daarvoor contact opnemen met Ingrid Tempel via lessen@rsv-st-lambertus.nl  of 06-54297164, of kom eens langs op de club. Op maandag tussen 18.15 uur en 20.30 uur of op donderdag tussen 18.15 uur en 20.30 uur is er altijd iemand aanwezig die jouw vragen kan beantwoorden.

Geen interesse in clublessen? Geen probleem, het is tevens mogelijk om een eigen instructeur mee te nemen wanneer je gaat rijden in onze rijhal. Deze dient wel gediplomeerd te zijn i.v.m. het veiligheidscertificaat waarover de rijhal beschikt.

Overzicht clublessen 2018/2019

Dag van de week Tijd Soort clubles Instructeur/instructrice
Maandag 18.30 uur – 19.30 uur Dressuur Rachel Rokven
Maandag 18.30 uur – 19.30 uur Dressuur Annelies N.
Maandag 18.30 uur – 19.30 uur Dressuur ABC* Virginia von Kriegenbergh
Maandag 19.30 uur – 20.30 uur Dressuur Lilian Merx
Maandag 19.30 uur – 20.30 uur Dressuur Liesbeth Dirven (of Pauline van Olphen)
Maandag 19.30 uur – 20.30 uur Viertal pony’s Sjaak van Beurden (of Ilse van Gorkum)
Donderdag 18.30 uur – 19.30 uur Dressuur ABC* Virginia von Kriegenbergh
Donderdag 18.30 uur – 19.30 uur Dressuur Sjaak van Beurden
Donderdag 18.30 uur – 19.30 uur Dressuur Annelies N.
Donderdag 19.30 uur – 20.30 uur Dressuur Lilian Merx
Donderdag 19.30 uur – 20.30 uur Dressuur Liesbeth Dirven

*Ouders kunnen in deze clubles gevraagd worden mee te lopen met kind indien dit nodig is voor de veiligheid. Deze clubles wordt zoveel mogelijk een gesloten ring gegeven i.v.m. met beginnende ruiters en/of jonge pony’s.