Club kampioenschap (onderlinge competitie)

Als vereniging organiseren we elk jaar in de zomer het clubkampioenschap, ook wel bekend als onderlinge competitie. (De onderlinge wedstrijden zijn ook toegankelijk voor niet leden.)

In verband met het coronavirus volgt een aangepast reglement. Het reglement volgt z.s.m.

Wedstrijdkalender 2020

Datum Activiteit Klasse Organisator
28 jun 2020 Onderlinge wedstrijd dressuur & Pas de Deux B t/m ZZL RSV St. Lambertus
13 sep 2020 Onderlinge wedstrijd dressuur & springen B t/m ZZL RSV St. Lambertus

Startlijsten en/of tussenklassement*Het is ook mogelijk om in te schrijven in de klasse B zonder galop. Klik hier voor de proeven.

4 dagen voor de wedstrijd wordt er een voorlopige startlijst gepubliceerd. De dag voor de wedstrijd volgt de definitieve startlijst. De startlijst komt op de website van de vereniging te staan. Voor de leden wordt de startlijst ook in de info-app van de vereniging gezet. Dag-uitslagen en tussenstanden voor het clubkampioenschap worden op de website gepubliceerd.

Prijsuitreiking
De prijsuitreiking van alle categorieën is na afloop van de betreffende wedstrijddag. Ponyruiters hebben altijd prijs. Bij de paarden heeft 1 op de 4 prijs.

Voor de dag-uitslagen worden leden en dag-leden samengevoegd. We verwachten alle deelnemers bij de prijsuitreiking. Ben je niet aanwezig, dan vervalt het recht op de prijs. Protocollen kunnen na afloop van de prijsuitreiking opgehaald worden. Wil je deze eerder ophalen dan vervalt je eventuele dagprijs. Je uitslag blijft dan wel meetellen voor het kampioenschap.

Klasse kampioen en overall kampioen
De hoogste 2 resultaten van de 4 wedstrijden tellen voor het klasse kampioenschap. Bij een eventuele gelijkstand is de finalewedstrijd doorslaggevend. Indien je meedoet aan de competitie is deelname aan de finale wedstrijd verplicht. Ook krijgen we dit jaar een overall kampioen. De overall kampioen ontvangt een extra prijs. Je kan de overall kampioen worden door op de laatste wedstrijd de overkamping tegen alle andere klasse kampioenen te rijden en te winnen.

Voor het klassement van het clubkampioenschap tellen de uitslagen van de dag-leden niet mee.

Klasse indeling
Wedstrijdruiters starten op hun officiële niveau of hoger indien gewenst. Niet wedstrijdruiters mogen starten op gewenst niveau. De volgende rubrieken worden de hele competitie aangehouden:

• B-proef zonder galop
  • ABC (C tot 14 jaar)
  • CDE (C vanaf 14 jaar)
  • Paarden

HC starten
Het is mogelijk om HC te starten. Jouw proef wordt bij HC voor klassering uitgesloten voor desbetreffende wedstrijd als voor het kampioenschap. Bij HC is het toegestaan om met oortje/zweep te rijden en/of een klasse lager te starten. Ook is het bij HC mogelijk een andere dan de uitgeschreven proef te rijden.

Kosten
De kosten zijn €5,00 per proef. Je mag zelf kiezen of je 1 of 2 proeven per pony/paard per wedstrijddag rijdt. Leden die zich direct bij de eerste wedstrijd aanmelden en alle proeven in een keer betalen voor alle wedstrijden, betalen het inschrijfgeld voor 3 wedstrijden i.p.v. 4 wedstrijden.

Dag-lidmaatschap
Niet-leden kunnen een dag- lidmaatschap afsluiten. Een dag-lidmaatschap kost €5,00 excl. kosten proef per dag

Inschrijven
Als het aantal inschrijvingen het toelaat is het mogelijk om 2 proeven te rijden. De eerste proef telt dan voor het kampioenschap. Ook niet leden zijn weer van harte welkom om de wedstrijden mee te rijden, zij komen alleen niet in aanmerking voor het clubkampioenschap.

Opgeven kan alleen via de mail activiteiten@rsv-st-lambertus.nl. De inschrijving moet uiterlijk 5 dagen voor de desbetreffende wedstrijd bij ons binnen zijn. Hierna is inschrijven op de desbetreffende wedstrijd niet meer mogelijk. Graag de volgende gegevens sturen:

• Naam van de ruiter
  • Leeftijd pony ruiter
  • Naam van de pony/paard
  • Klasse pony/paard
  • Categorie (pony)
  • Aantal proeven
  • Datum van de wedstrijd(en) waaraan je wilt deelnemen

Verzoeken qua starttijden mogen doorgegeven worden, maar de organisatie beslist of mogelijk is. Indien je verhinderd bent, graag zo snel mogelijk afmelden.

Overige
Iedere ruiter zorgt zelf voor een lezer.
De te rijden proeven zijn alle wedstrijden de proeven van 1 maand later. Dus in maart de proeven van april, in april de proeven van mei enz. Deze proeven zijn te vinden op www.dressuurproeven.nl

Vrijwilligers gezocht
Natuurlijk hebben we voor het organiseren van deze competitie extra handjes nodig. Heb jij zin om ons te komen helpen door bijvoorbeeld een bardienst te draaien of te schrijven tijdens een van deze wedstrijden dan horen wij dat graag! Je kan je opgeven als vrijwilliger door te mailen naar activiteiten@rsv-st-lambertus.nl.

Vragen? Graag ontvangen wij deze per e-mail activiteiten@rsv-st-lambertus.nl

We hopen jullie allemaal weer te zien deze zomer tijdens onze onderlinge competitie.

Groetjes van de activiteitencommissie