GESLAAGD RUITERKAMP 2019

Wat was het wederom een gave editie! Van pony’s pimpen naar een heerlijke buitenrit en van een spooktocht tot een bezoek aan Academy Bartels. Het was met z’n alle genieten, véél lachen en weinig slapen.

Lees hieronder het hele verslag.

5 juli 2019
De commissie en enkele deelnemers zijn druk bezig om een weiland om te bouwen naar een mooi kamp terrein. We waren welkom bij fam. Meulenbroeks in Lage Mierde. Met een man of 10 zijn we rond 10 uur begonnen met bouwen en hebben we een complete camping opgezet. Met een douche,  keuken en ruimte waar je samen kunt eten,  de grote tent, een tent voor de 16+ ruiters, een tent voor leiding en niet te vergeten het hoofdkwartier van Nick. Ook krijgt elke pony / paard een eigen wei. Dus dit jaar komen er 23 weitjes. Lekker zwoegen voor de bouwploeg, maar om 21 uur is alles klaar en kan iedereen naar huis.

Zaterdag 6 juli 2019
De ruiters komen aan en zoeken meteen een plekje voor hun pony en paarden. Waterbakken worden gevuld en de eerste uren hebben ze nog genoeg aan het gras in de wei. Vanaf de avond krijgen ze er  hooi  en brok bij zoals ze gewend zijn. Als de pony’s en paarden geïnstalleerd zoekt iedereen snel een plekje  in de grote tent. Ouders helpen vaak nog even installeren en gaan stilletjes allemaal weg.

Rond de middag eten we allemaal een broodje of een boterham. En dan is het tijd om op te zadelen voor de eerste bosrit. Er zijn 4 groepen gemaakt en elke groep krijgt een leiding te paard mee. 1 groep heeft ook nog fietsers bij om de pony’s vast te houden  en 2 groepen een kar waar kinderen zonder pony op zitten. Iedereen geniet.

Na de buiten rit worden eerst de dieren verzorgd voor ze zelf mogen omkleden. De keuken zorgt voor wat gesneden fruit en begint aan het avond eten. Ondertussen begint het te regenen en word het avond programma geruild met zondagavond.

Er zijn foto’s verzameld en bewerkt. Er word in groepjes gewerkt en gekeken wie wie zou moeten zijn. Veel zijn er goed maar er zitten zeker moeilijke foto’s tussen. De foto van leiding Karel werd door niemand geraden.

Omdat het spookspel naar zondag verplaatst is gaan er al veel kinderen naar bed.

Zondag 7 juli 2019
Iedereen is er op tijd uit. Ook nu eerst de dieren verzorgen en daarna mag je zelf eten. Om 10 uur wordt er weer gezadeld en na een half uur gaan we weer buiten rijden.

Vandaag worden er in 3 groepen gereden met 1 groep een kar en fietsers. Onderweg is er een lunch in de bossen. Er zijn diverse kinderen die met tweeën 1 pony bij hebben of die geen pony bij hebben i.v.m. blessures. Gelukkig willen veel kinderen hun pony delen en zo hebben alle kinderen een stuk buitenrit gereden en als ze niet op een pony/paard reden zaten ze op een menkar.

Rond 3 uur was iedereen terug op het kamp en hadden ze tijd voor zichzelf. Degene die voetbal wilde kijken kon dat doen in het leslokaal van de Boer. De rest heeft  gevoetbald, gekaart of gewoon gekletst met wat muziek. In de avond hebben we lekker gebbqd. Om 11 uur was er een spooktocht waar iedereen erg van genoten heeft. Sommige 16 plussers  zijn even met wat leiding naar de kermis geweest in het dorp. De rest is na de spooktocht naar bed gegaan.

Maandag 8 juli 2019
Vandaag kwam het langzamer op gang. Maar om 11 uur is iedereen de pony;s aan het pimpen. Er komen mooie exemplaren te voorschijn. Na het eten zijn de behendigheid spelen aan de beurt en stoelen dans. Zo zie je dan dat iedereen erg fanatiek is.  Wat hebben ze een lol samen  en we moeten echt iedereen van hun paard/pony trekken om te kunnen gaan.

Want we moeten om 15,30 uur bij Academie Bartels zijn. Dus vlug vlug vlug afzadelen water en hooi geven en dan gezellig samen in de trailer. 1500 meter in de trailer en dan zijn we bij Bartels.

Wat waren ze onder de indruk. Ze waren zelfs allemaal stil toen Gijs Bartels de uitleg van de rondleiding gaf. Tijdens de rondleiding komen we Tineke tegen en dat had maar een enkeling in de gaten wie die mevrouw was. Dit vond ik erg grappig. Maar we hebben een mooie uitleg en rondleiding gehad. En de meeste waren zo erg onder de indruk dat ze met hun mond open rond liepen.

Terug op het kampterrein komen de ouders al binnen druppelen. Gezellig hebben we met iedereen een frietje gegeten bij de frietkar, iedereen kon onbeperkt eten en dat hebben ze ook goed gedaan. Na het eten gingen alle pony’s met de ouders naar huis. Snel  breekt de leiding  de weitjes af. Zodat scheelt alweer werk op dinsdag.

De deelnemers gaan een spel doen met letters en dat is lachen gieren brullen. Daarna was iedereen vrij om te doen wat ze willen en omdat er de volgende dag niet gereden hoeft te worden mag iedereen die wil de nacht doorhalen. Een paar kinderen hebben dat gehaald maar de meeste zijn halfs-weg de nacht toch gaan slapen.

Dinsdag 9 juli 2019
Iedereen is moe maar om 11 uur is iedereen wakker. Na het ontbijt gaat iedereen hun spullen verzamelen en wordt er buiten de tent per kind alle spullen verzamelt. Als alle tenten leeg zijn worden de tenten opgeruimd en ingepakt. Alle auto’s trailers en karren worden volgeladen. De deelnemers worden gehaald en dan is het ook tijd dat de leiding weer naar huis keert, maar voor die echt met hun benen omhoog kunnen moeten ze eerst alles nog op hun plaats zetten en terug brengen. M aar om 5 uur is dat ook gelukt en kan de leiding thuis bijkomen van 5 dagen plezier.