Afdelingsdressuur

Onze vereniging is al sinds jaren actief binnen de afdelingsdressuur (viertallen en zestallen). Waar dit bij andere vereniging minder is geworden, is dit bij ons juist een speerpunt geworden!

De paardensport wordt steeds individueler maar door afdelingsdressuur te rijden ga je als club voor een fijne samenwerking en probeer je hierbij een zo goed mogelijke prestatie te leveren. Het stimuleert erg het ‘clubgevoel’ wat bij ons hoog in het vaandel staat. Er worden door onze ruiters op zowel de Brabantse- als de Nederlandse Kampioenschappen prijzen in de wacht gesleept.

Foto: Brabants kampioen teamkampioenschappen pony’s 2018

Om deel te kunnen aan de afdelingsdressuur dien je in het bezit te zijn van een KNHS startpas.  De afdelingsdressuur vindt alleen in het zomerwedstrijdseizoen plaats. Voorafgaande aan het zomerwedstrijdseizoen wordt geïnformeerd wie er deel wil nemen aan de afdelingsdressuur. Aan de hand van deelnemers worden vier en/of zestallen samengesteld behorend bij de klasse waar de ruiters en paarden aan toe zijn. Er wordt er naar gestreefd eenmaal per week te trainen. Vaak richting de kampioenschappen gaat dit naar tweemaal per week. De trainingen starten vanaf februari. Er worden meestal drie selectiewedstrijden verreden waarmee je je als team kan plaatsen voor de Brabantse Kampioenschappen. Op de Brabantse Kampioenschappen proberen we een ticket te bemachtigen voor de Hippiade (Nederlandse Kampioenschappen).

Foto: Brabants kampioen  L-viertal  paarden 2018

RSV St. Lambertus heeft de volgende clubcommandanten specifiek voor de afdelingsdressuur:
* Sjaak van Beurden (pony’s)
* Liesbeth Dirven (pony’s)
* Brenda Leijten (paarden)

Voor meer informatie over afdelingsdressuur of aanmelden kan via bestuur@rsv-st-lambertus.nl.