24.04.2020 UPDATE CORONA CRISIS

De Corona crisis houdt Nederland in zijn greep en ook wij van RSV St. Lambertus volgen de ontwikkelingen nauwlettend.

Update 24.04.2020
Clublessen
Vanaf 28 april a.s. kunnen de jeugdruiters van RSV St. Lambertus weer éénmaal per week lessen. Dit zal gebeuren in de buitenbak. In het weekend wordt de buitenbak hiervoor gereed gemaakt. De clublessen voor volwassenen kunnen helaas nog niet herpakt worden, i.v.m. de huidige maatregelen.

Vrij rijden rijhal
Vrij rijden in de hal is gelukkig nog steeds mogelijk en toegestaan. De laatste weken hebben we gemerkt dat er steeds maximaal 2 ruiters tegelijk gebruik maken van de hal. In dat geval is er meer dan genoeg ruimte om veilig te kunnen rijden. Mocht het in de loop van de tijd drukker worden, zal er een schema opgesteld en gehanteerd worden. Indien dat gebeurt, worden alle leden geïnformeerd.

Brabantse Kampioenschappen 2020
Het verbod op evenementen is verlengd naar 1 september, wat helaas betekent dat de Brabantse Kampioenschappen, die wij zouden organiseren, niet door kunnen gaan. Later dit jaar zal bekeken worden of we de kampioenschappen van 2021 willen en kunnen organiseren.

Wij hopen dat jullie en jullie naasten deze periode allemaal gezond door komen. Wij willen een ieder die de gevolgen van het virus van dichtbij meemaakt veel sterkte wensen in deze lastige tijd.

Update 25.03.2020
Afgelopen maandag 23 maart heeft de Nederlandse overheid besloten per direct aangescherpte maatregelen door te voeren in de strijd tegen verdere verspreiding van het coronavirus. Onderstaand wat de maatregelen betekenden voor de paardensport en de vereniging.
  • Alle wedstrijden en activiteiten worden tot 1 juni a.s. geannuleerd.
  • De algemene ledenvergadering van 7 april a.s. komt voor onbepaalde tijd te vervallen. Leden worden nog geïnformeerd over een nieuwe datum.
  • De clublessen worden t/m 6 april a.s. geannuleerd. (De overheid zal na 6 april met meer duidelijkheid m.b.t. wel/niet in stand houden van de maatregel komen).
  • Onze actieve leden mogen de accommodatie gebruiken voor de dagelijkse en individuele training van hun paard. Doe dit waar mogelijk zonder begeleiding. Houdt de richtlijnen van het RIVM in acht!
Vanuit de KNHS is het adviesgegeven om een schema te maken met daarin vastgelegd wie wanneer op de accommodatie mag komen. Wij zijn als bestuur bezig met het opzetten van een schema. Jullie worden hierover z.s.m. geïnformeerd.
Gisteravond heeft de Nederlandse Overheid besloten dat alle sportclubs in Nederland, per direct en in ieder geval t/m 6 april a.s., moeten sluiten. Voor paardensportaccommodaties gelden er aangepaste maatregelen (KNHS / NOC*NSF). Voor de vereniging betekend dit als volgt:
  • Alle activiteiten en clublessen komen tot 6 april a.s. te vervallen (dit i.p.v. 31 maart a.s.).
  • De kantine wordt t/m 6 april a.s. gesloten.
  • De actieve leden (junioren en senioren) kunnen op eigen initiatief gebruik maken van de rijhal. Houd hierbij de hygiëne richtlijnen van het RIVM aan.

Wij beseffen dat het een gekke tijd is en dat er ingrijpende maatregelen in ons land worden genomen. Wij hopen dat jullie en jullie pony’s/paarden het allemaal goed maken.

Voor meer informatie, zie KNHS:
Vragen? Twijfel niet en neem contact met ons op.
Update 12.03.2020
De opgelegde preventie maatregelen vanuit het RIVM en de KNHS zijn verlengd t/m 31 maart a.s. De KNHS beperkt alle paardensport wedstrijdactiviteiten in Nederland. De KNHS verzoekt alle wedstrijdorganisaties alle wedstrijden af te lassen t/m 31 maart. Voor meer informatie kijk op https://www.knhs.nl/nieuws/2020/knhs-annuleert-alle-paardensportactiviteiten-in-nederland/
Zoals in de vorige update aangegeven, zijn al enkele wedstrijden en activiteiten geannuleerd. Met de verlengde maatregelen komen nu alle wedstrijd en activiteiten in de rijhal t/m 31 maart te vervallen. Dit betekend als volgt:
  • De clublessen worden t/m 31 maart gecanceld.
  • De avonddressuur wedstrijd van 20 maart a.s. vervalt.
  • De koudbloeden wedstrijd op 22 maart a.s. vervalt.
  • De lezing over paardenvoeding op 27 maart a.s. is geannuleerd.
  • De clinic van Wenda Welten op 29 maart a.s. vervalt. De clinic van Wenda wordt naar 3 mei verzet.
Door de actieve leden kan op eigen initiatief in de rijhal worden getraind. Het verzoek is om hierbij rekening te houden met de door de RIVM opgestelde richtlijnen.
Wij begrijpen dat het jammer is dat alle activiteiten komen te vervallen. Wij bedanken jullie daarom ook voor jullie medewerking en begrip.
Vragen? Twijfel niet om contact met ons op te nemen.
Update 11.03.2020
Als bestuur houden wij alle maatregelen vanuit het RIVM, KNHS en NOC*NSF nauwlettend in de gaten. Hierbij willen wij jullie informeren graag over de preventieve maatregelen die de vereniging neemt.
Zojuist heeft de KNHS het bericht gepubliceerd, dat zij het advies van NOC*NSF m.b.t. het annuleren van alle sportevenementen in Noord-Brabant overnemen. De KNHS verzoekt alle wedstrijdorganisaties om het advies van NOC*NSF op te volgen. Zie bijgevoegd bericht: https://www.knhs.nl/nieuws/2020/geen-paardensportwedstrijden-aankomend-weekend-in-noord-brabant-ivm-coronavirus
Sinds 10 maart geldende er strengen maatregelen omtrent het corona virus. Vanuit het RIVM zijn de maatregel in elk geval tot en met maandag 16 maart a.s. verlengt.
Dit betekend als volgt:
  • De men-wedstrijd van a.s. zondag 15 maart a.s. wordt afgelast en verzet. De datum volgt nog.
  • De onderlinge wedstrijd/oefendressuur van 21 maart a.s. wordt afgelast. Er volgt nog een aangepast reglement.
  • De clublessen worden in elk geval t/m 22 maar a.s. geannuleerd.
Vragen? Twijfel niet om contact met ons op te nemen.