30.04.2019 TEXTIEL INZAMELACTIE 13 MEI T/M 20 MEI 2019

Doneer jouw oude kleding en help de vereniging!

Onze vereniging doet mee aan de textiel inzamelactie van de gemeente Tilburg. We helpen hiermee niet alleen het milieu, we verdienen er ook nog eens extra geld mee voor onze vereniging. En dat kunnen we goed gebruiken!

Wij sorteren, de gemeente recycled
Van 13 tot en met 20 mei 2019 staan er textielcontainers op de parkeerplaats van vereniging (Sportlaan 15c Udenhout met logo van de vereniging) Daar kun je in de actieweek je textiel in kwijt.

Om scholen en verenigingen extra te motiveren, verdubbeld de gemeente de opbrengst van de vier scholen en/of verenigingen die de meest kilo’s textiel inzamelen. Er zijn twee winnaars voor de (tijdelijke) actiecontainers en twee winnaars voor permanente containers. Hoe meer textiel we inzamelen, hoe groter de kans dat het bedrag wordt verdubbeld. Dat kan flink aantikken. Dus duik je kast in en doe mee!

Textiel moet altijd apart ingezameld worden in speciale textielcontainers. Bijna al het textiel mag in de textielcontainer behalve sterk vervuild textiel.

Wel in de textielcontainer

• Kleding (mag ook kapotte kleding zijn)
  • Hand- en theedoeken, washandjes e.d.
  • Tafelkleden, stoffen servetten
  • Dekbedhoezen, lakens, slopen, dekens
  • Tassen
  • Schoenen (schoenen per paar vastbinden)
  • Gordijnen en vitrage
  • Knuffeldieren

Niet in de textielcontainer

• Vloerbedekking
  • Matten en tapijt
  • Matrassen
  • Sterk vervuild textiel (met bijvoorbeeld verf of olievlekken)
  • Andere soorten afval

Wat gebeurt er met ingezameld textiel?
Ingezameld textiel wordt bij voorkeur opnieuw gebruikt of gedragen. Het deel van het textiel dat hier niet geschikt voor is, wordt gerecycled om bijvoorbeeld garen, vloerbedekking, dekens en vilt, vulling en isolatiemateriaal van te maken.

Help jij ons mee?

Wij zijn jou als vereniging heel dankbaar!